Tuesday, March 01, 2011

پست مستر

 نوشته شده توسط "کویریات" برای وبلاگ iman in singapore
 لینک وبلاگ: http://sere.persianblog.ir 


بعد از مقطع کارشناسی ارشد، توی هلند برای برخی رشته های فنی دو راه وجود داره. یکی خواندن دکتری است و دیگری پست مستر.

 دوره ی پست مستر یک دوره ی دو ساله است که قوانین کاری همانند دوره ی دکتری دارد با درآمدی اندکی کمتر از سال اول دکتری. . تفاوت اصلی این دوره با دکتری تخصصی اینست که برعکس دوره ی دکتری که بسیار آکادمیک است ، پست مستر بیشتر همانند پلی است بین صنعت و دانشگاه. در دانشجوی پست مستر به حل مسایل  واقعی زندگی و مطرح در صنعت که به دانشگاه ها سپرده می شود می پردازند.

در پایان دوره مدرک PDEng به دانشجویان داده می شود. PDEng مخفف عبارت "professional doctorate in engineering" است. این دوره توسط موسسه Stan Ackermans در هلند ارائه می شود و در رشته های مختلف درسه دانشگاه فنی هلند دانشجو می پذیرد. نحوه ی پذیرش دانشجو در رشته های مختلف متفاوت می باشد. برخی رشته ها نیاز به مدرک زبان (تافل یا ایلتس) دارند و برخی آزمون ورودی دارند. برای اطلاعات در مورد هریک از دوره ها می توانید در پایگاه اینترنتی این موسسه رشته مورد نظر خود را انتخاب و از شرایط پذیرش دانشجو در آن رشته آگاهی یابید.

به تازگی در کشورهای سوئد و انگلستان هم دوره ی پست مستر برگزار می شود و هدف گسترش این دوره و جا انداختن مدرک PDEng به عنوان یک مدرک تحصیلی بین المللی است.

No comments: